הפרטים הקטנים במטבח – 5 צעדים פשוטים לשדרוג המטבח שלכם

share

נכנסתם לבית חדש, מטבח חדש, ריח חדש או שסתם התעייפתם מהקיים ובא לכם לשדרג את הקיים…. כולנו רוצים לעצב את המטבח בצורה כזו שתעשה לנו טוב על הלב להיכנס אליו בכל פעם מחדש. אז איך נוכל לעצב את המטבח שלנו בקלות, וכיצד נשדרג את העיצוב שלו בקלות.  ערכתי עבורכם ארבעה טיפים שישדרגו את עיצוב המטבח שלכם בכמה רמות ובקלות.

1. סדר, ארגון וניקיון – הפחתת עומס

לפני שתתחילו עם סעיפים 2, 3 ו-4 ממליצה לכם לקבוע עם עצמכם פגישה על קפה במטבח,… לפתוח את כל המגירות של המטבח ולשאול את עצמכם מספר שאלות:

א. האם אתם משתמשים וזקוקים לכל מה שנמצא שם? חוק ה20  – 80. (80% מהזמן אנחנו משתמשים ומנצלים רק ב20 ממה שיש לנו, רגב תקף לכל דבר)… ואם לא השתמשנו תתרמו – משחרר אנרגיה ויוצר התחדשות!

ב. תבדקו האם המגירות שלכם באמת מסודרות בצורה יעילה ופרקטית. ואז תגלו שברוב המקרים הן לא. לכן, ממליצה לכם לעשות בדק בית שלכם עם המטבח שלכם ולראות איך אפשר לארגן אותו אחרת… ואז… תוכלו להתפנות לשאר הסעיפים! 

2. הירוק הזה ירוק מאוד – עציצים במטבח 

אין כמו להוסיף צמחים במטבח ככלל וצמחי תבלין בפרט. לא משנה איזה צמח תבחרו לשלב בחלל המטבח, אם הוא ממוקם בתנאים האידיאליים שלו – הוא עתיד לגמול לכם טובה ולמלא את המטבח באווירה ריחנית, ביתית וירוקה להפליא. אפשר להנביט גרעיני אבוקדו, לגדל בטטה משגעת ולפזר צמחי תבלין על אדן החלון כגון: זעתר, בזיליקום, נענע וכו'..שיאפשרו לכם לשלבם בצורה נפלאה בארוחת הערב, בפיצות וכוס נענע רעננה. 

3. חיי מדף / פינת קפה 

מדפים פתוחים במטבח ממקסמים את החלל להפליא, גם במטבחים גדולים ובפרט במטבחים קטנים.  אני מאוד אוהבת לשלב מדפים או לחילופין פינות קפה שמייצרות אמירה עיצובית, פרקטיות ומוסיפות מקום אחסון והרבה פעמים גם צבע בחלל כי אני מבקשת לצבוע אותם בצבע אחר מהצבע של המטבח או לחילופין אני שמה עליהם אביזרי אקססוריז בצבעים מגניבים. זה בכלל לא משנה באיזה סגנון המטבח שלכם כפרי, מודרני, קלאסי או תעשייתי, שילוב מדפים בחלל הופך אותו מ"קליני" וקר לחמים וביתי, בייחוד אם תבחרו לאבזר את המדפים באביזרים שונים המוסיפים נופך עיצובי לחלל, דוגמת ספלי קפה, צנצנות עוגיות או פריטי אמנות כיד הדמיון הטובה עליכם, דוגמת אגרטלים קטנים או יצירות אומנות מניאטוריות.

4. ידיות או לא להיות

הידיות במטבח הן אלמנט מאוד משמעותי, מצד אחד, התפקוד שלהם בפתיחה וסגירת המגירה או הדלת הוא קריטי וצריך להיות נוח ומצד שני, הן כמו תכשיט שמקשט את המטבח. כשאני מעצבת את המטבח אני שמה דגש על גודל הידיות, המראה שלהם, הנדסת האנוש והצבע שמשפיע מאוד על העיצוב הכללי. מגוון הידיות היום גדול מאוד וכיוון שהידיות באות בחירורים סטנדרטיים, אפשר בקלות להחליפן לבד ולשדרג את המטבח בזמן קצר ובצורה משמעותית. למטבח במראה תעשייתי, בחרו בידיות בגוון שחור או ברזל כדי, שיתנו קריצה נוספת וישלימו את המראה, למטבח כפרי אתם יכולים לבחור ידיות בגוון פליז עם דוגמא מעניינת או אפילו שילוב של קרמיקה בידית, למטבח בסגנון אירופאי אלגנטי ידיות בגוון זהב מוברש יעשו עבודה נפלאה. ניתן גם לשלב מספר סוגי ידיות מבחינה צורנית ידית ארוכה וכפתור תלוי בשימוש  – בהצלחה!

דילוג לתוכן