לעולם לא מאוחר מידי – הלבשת דירה לגיל השלישי

צילום: עינת דקל

זוג לקוחות מקסימים בגיל השלישי, פנו אלי לעצב את דירתם החדשה שרכשו מהקבלן.

שני דברים חשובים שהייתי צריכה לקחת בחשבון בעיצוב לגיל זה…

האחד – נושא הבטיחות והמכשולים לאורך זמן בחלל…

לכן, בחרנו רהיטים עם פינות עגולות, עדינים במראה, נוחים מאוד, פרקטיים ועם זאת מעוצבים ויפים.  כדי לרווח את החלל שמנו 2 שולחנות קטנים עם מגשים נשלפים (אחד לו ואחד לה כדי שיוכלו להתפנק בארוחות גם בסלון).

כיוון שהפעם נכנסתי בשלב ההלבשה בלבד והתקציב שלהם היה מוגבל, לא הייתה לי יכולת השפעה בבחירת חומרי הגמר של הדירה. המטרה שלי הייתה לצמצם נזקים שנעשו מבחירות שגויות שבוצעו בזמן הבניה כי אף אחד לא ליווה אותם בתהליך ועזר להם בתהליך הבחירה והעיצוב.

השני – נושא התאורה והשתקפויות שמפריעות מאוד בעיניים בגיל זה.

אחת הטעויות הגדולות שהם עשו במהלך הבניה, היא בחירת רצפה מבריקה ורגישה שמייצרת השתקפויות, ושרואים עליה כל לכלוך קטן… (אני באופן אישי נטרפת מזה).

כדי להוריד את רמת ההשתקפויות ולהוסיף עוד אור – בכל זאת כבר בגיל השלישי רואים פחות טוב, הוספנו גופי תאורה בתקרה ובחרנו בכאלה עם גוון ועוצמה שעושים את העבודה, פרסנו שטיחים בהירים בחלל שיפחיתו את רמת הסנוור, שינינו את כל מערך הריהוט בחלל וריווחנו אותו כדי למנוע מכשולים ולאפשר צפייה נוחה בטלוויזיה שנרכשה.

הוספנו וילונות, צבענו את הקירות בצבעים רכים, הוספנו וילון חשמלי במרפסת שמייצר הצללה ונתן להם עוד מרחב מחייה.

גם במטבח התגלתה טעות תכנונית קריטית של מיקום הקלאפה בגובה נמוך מידי ולא תקני מעל הכיריים גז… דבר שסיכן את הלקוחות והיה מאוד לא אחראי מצד חברת המטבחים שביצעה ותכננה את המטבח.

מזל שהגעתי לשם בזמן לפני שהם נכנסו לדירה- כמובן שהזזנו את הקלאפה המיועדת והוספנו זכוכית מחוסמת תחתונה כדי למנוע התחממות יתר מהכירה.

בחדר השינה – צבענו את הקיר בגוון סגול עמוק והשתמשנו בריהוט הקיים שהיה לזוג.

(לא תמיד צריך לקנות חדש – לפעמים הקיים עובד מעולה, רק צריך לדעת איך לשלב אותו). במיוחד שנגמר התקציב אז, בדיוק כמו שאני אוהבת עושים מהלימון לימונדה.

חייבת להגיד שהזוג המקסים סמכו עלי וזרמו איתי בצבעוניות נעימה.

בנוסף, הוספנו עוד נקודות אור כי הדירה הייתה חשוכה ורצינו גם עוד אווירה.

באזור הארונות הייתה חסרה עוד תאורה אז הוספנו פס צבירה. קנינו מצעים תואמים ואקססוריז והחדר שינה הפך להיות רומנטי, נעים ומזמין…

מאחלת ללקוחות המקסימים שלי, בריאות ואריכות ימים ותיהנו כל רגע מהמבצר שלכם

דילוג לתוכן